LEARN from yesterday, LIVE for today & HOPE for tomorrow

June 15, 2012

e-day disaster!!

seperti yang dijanjikan.. :p akhirnya ada jugak entri ni walaupun kemalasan melanda.. 
sebenarnya masa E-day haritu, hanya melibatkan dua benda je  yang spoilt..  HANTARAN dan CUPCAKE... yang lain, ALHAMDULILLAH...

1. HANTARAN
Rekaletak bunga tak macam yang saya nak.. walaupun saya dah tukar dan bagitau kakak tu supaya ubah bunga supaya kedudukan bunga penuh di bawah cengkerang.. sebab kalau tak nanti nampak polisterene yang jadi alas kerang tu... TAPI, akak tu buat bunga hanya pada sisi sahaja.. so, memang kat bawah tu nampak terbongkang( betul ke tak perkataan nih..:P) luas polisterene tu.. aduh, tu takpe lagi sebab cantikla jugak tengok dari atas..
Yang membuatkan hati panas, sebab akak tu pergi GAM SAMPIN SONGKET yang mahal tu dengan glue gun untuk lekatkan riben.. adoiiii.. memang hati panas... sebab benda tu pricy... dan memang takde keperluan untuk dia gunakan gam sebab boleh je guna pin jarum.. sambil membebel2 sambil buang gam tu.. tapi tak semua boleh buang sebab kena benang tekat tu.. so, sy buang riben tu letak kat kasut, dan ubah susunan sampin tu letak menyenget.. masih bernasib baik sebab masa hantar sampin tu, sampin tu dalam keadaan terbalik, so yang kena gam tu bahagian dalam..
sejuk la sikit walaupun hanginnn...



kemudian cas yang dikenakan untuk bunga telur untuk pulut sangatla tak reasonable.. sebab dia cas rm25 untuk lebih kurang 10-12 batang bunga telur tu.. sy taktau sama ada uitu harga standard atau tak tapi masa ke satu kedai ni, saya jumpa yang jual dalam kotak pun 29.90 untuk 30-50 batang bunga, depends pada kualiti la.. kalau liplap banyak, ada 30 je, yang biasa2 adala dalam 50 batang... uiiiii.. memang tepuk dahi la kan.. 25hinggit untuk 10 batang(kalau tak silap) tanpa ada extra hiasan.... 


sebab tu la yang membuatkan diri sendiri dan adik bagi cadangan DIY je hantaran.. serik jugak la.. sebab bayar mahal, tapi kena touch up dan make over sendiri lagi.. T___T



2. CUPCAKE
Cupcake pulak kaler ungu.. huhuhu.. nasib baik sedap.. tapi memang bengang jugak la sebab masa nak pergi collect haritu, cupcake tak siap! dushhhhh, tarikh saya bertunang kan awal sehari dari tarikh yang dirancang, so lepas pergi tempah cupcake tu, saya pergi balik bakeri tu untuk ejas balik tarikh collect, sebelum ni cakap nak collect 27hb, tapi nak tukar 26hb.. dan suruh dorang ubah pada resit simpanan dorang dan saya.. tapi pekerja melayu kat situ, cakap takpe tak ubah pun sebab biasa memang dorang siapkan sehari awal pun... so tak tulis pun takpe.. saya cakap kalau confirm takpela, jangan nanti blame saya sudah.. dia bagi jaminan memang boleh ambil sehari awal.. masa tu memang rasa tak sedap hati dah...
26hb tu tepat seperti yang dijangka, kek cawan saya tak siap! dan boleh pulak dia blame pihak saya dan tanya balik masa bagitau tarikh tu bagitau bila.. sebab stated kami nak ambil tu 27hb bukan 26hb.. memang rasa darah menyirap kat kepala... nasib masa tu adik yang pergi...bukan saya.. kalau tak memang saya cari pekerja yang taknak betulkan date kat resit dan siap bagi jaminan lagi tu.. saya suruh adik pergi balik kedai tu dan tanya bila boleh siap sebab janji haritu lain.. memang sengaja saya tak pergi sebab tau kalau tak memang kena maki free pekerja tu.. huhuhu, takdela kan, sebab memang bukan salah kita. bukan kita tak pergi dan mintak betulkan pun... kalau cakap kerja cam **** marah, tapi service kelas ketiga.. 
masa kali kedua adik pergi kedai tu, tokey dia, cina mintak maaf dan janji dia cuba buat hari tu jugak kalau tak sempat, siap paling lambat pun pukul 9 pagi esok.. 
dapat2, shock sebab kaler purple.. hahaha, takpela, purple pun purple janji dulang tu berisi..


Syukur sebab yang spoil pun benda small matter je.. adatla tu kan.. tak semua sempurna... yang lain alhamdulillah lancar semuanya... benda-benda yang spoil ni pun takdela sampai buatkan saya ralat ke sudah.. habis majlis, habis... cuma pengajarannya, memang kena sentiasa keep update dan pantau vendor2.. tak boleh nak lepas tangan dan follow dorang punya suka hati je... saya taknak jadi customer yang cerewet dan suka mengarah2.. sebab tu jarang sangat sy nak tanya2, calling2 sebab saya dah bagitau dengan detail macamana saya nak sesuatu benda tu.. nanti cakap kita ni tak percaya la apela, yela, sape nak deal dengan orang cerewet.. tapi lepas ni, memang have to be fussy la.. sorry vendor2 sume yer.. 
xmau pisang berbuah dua kali :p

>

>

4 comments:

Super Ummi said...

wajib jd fussy...
vendor2 ni mmg kene follow up sokmo...
kalau tak, kerja cincai je...

Unknown said...

@Miss Sunshinekerja tk sistematik macamtula miss sunshine.. kalau kata service hampeh marah, tapi tu realiti.. tak pasal2 hilang customer...

Miss N said...

Adoi....sygnye sampin tu. nasib baik belah dlm. ape la vendor tu..skit pon x guna otak. agak2 la pon nk guna gam kt sampin tu. if guna selotape ke ok la lg kot. ape2 pon.. congratz

Hope utk persiapan kawen nnt dipermudahkn. :)

Unknown said...

@Miss N and Mr N tula.. sesuka hati dia je.. insyaALLAH.. amin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...