LEARN from yesterday, LIVE for today & HOPE for tomorrow

May 20, 2011

Last Resort











ni bukan lagu papa roach tu...
ini cerita bikin sikit panas.. sikit je. tak banyak pun..
cuma hati terkesan dengan sikap-sikap mereka sekeliling..
someone called friend.. but honestly, does she really qualifies to be called so?

penat sebenarnya nak melayan kerenah mereka yang hanya tahu cari kita saat mereka dalam kesusahan.. saat kita susah?? bukan mahu mengharapkan balasan.. tetapi kitaran hidup bukan selalunya kita di atas.. sekurangnya kalau tidak dapat menolong, bertanya khabar pun tak mengapa, tapi khayalan je la semua tu kan..
bila dipinggirkan kawan-kawan(yang lebih "kawan" pada dia), barulah nak mesej kita tanya boleh tak nak join sekali. sebelum ni tak pernah pun kurang-kurangnya tanya kita nak pergi ke tak tempat tu.. kenapa? sebab masa tu dah plan baik punya dengan kawan baik... alih-alih real friend pulak buat hal.. rancang nak pergi satu kereta je, langsung tak fikir pun pasal dia... memang terkena atas batang hidung la kan.. bila kawan yang dianggap kawan boleh tinggalkan macam tu aje... tak patut, memang terdetik dan rasa kesian pun ada, tapi untuk ajak pergi sekali, tak kot... dah banyak terkena.. sejak zaman belajar lagi.. ada orang kata kejam, pentingkan diri tapi mereka taktahu kisah disebaliknya.. mata mereka melihat luaran, yang tersirat?? asyik kita jadi last resort, bila dah buntu, tak ada pilihan, baru nampak kita, sedar kewujudan kita.. mungkin ada yang tak kisah jadi last choice, sekali dua mungkin tak kisah lagi,, tapi kalau dah sentiasa jadi last choice, tak rasa dipergunakan? diambil kesempatan? i'm not saying i'm kind-hearted, no. infact, people tend to judge me as bad, tapi ada aku kesah? kebaikan tak perlu ditunjuk, biar orang lain discover, baru betul... masa tu tak perlu kita cari true friends, mereka yang akan cari kita..

sebab tu kalau ada pape, i rather turn to MBB, sebab saya tahu dia sentiasa ada untuk saya.. bukan sebab dia kekasih saya, bukan juga sebab dia orang tersayang..dari dulu semasa jadi kawan biasa, kawan bergaduh, dia sentiasa dengar masalah saya, walaupun tak dapat menolong... pada satu ketika satu maktab pandang saya sebagai 'jahat', 'kaki gaduh', dia tetap tak berpaling dengan dengan saya, tak menilai saya, terima saya seadanya... memang kalau kenang balik, selalu menitis air mata mengingatkan kebaikan dia pada saya..pada dia sahaja la saya meluah perasaan..mungkin orang akan kata, yela dah ada hati, memangla sentiasa dengar, tapi masa tu dia bukan sesiapa pada saya, begitu juga saya bukan sesiapa pada dia...

ok. stop touching-touching... dah lewat dah.. sebab tu merepek...  daaaa... mau tido.. bye2.. =))))

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...