LEARN from yesterday, LIVE for today & HOPE for tomorrow

January 12, 2013

7th review : Hantaran

Deko hantaran pernah saya reveal dalam entri ni [SINI]
yang tu bekas kosong je..
hasil pada hari majlis
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


buah tu bukan sebahagian daripada hantaran.. tu untuk meja makan pengantin..taktau kenapa dorang letak kat situ..
 semua ni gambar yang amik dari adik ipar..
so taksemua hantaran ada close pic.. layankan jela apa yang ada eh..
memang terlupa sungguh nak amik gambar malam sebelum tu..
adehh..


antara hantaran saya kepada MBB

1. set perfume
2. coklat
3. set pen
4. HP
5. baju kemeja dan tie
6. cincin
7. buku
8. cake in jar
9. pulut dan bunga telur


dalam gambar ada lapan je kan.. sebabnya waktu ni pulut tak siap lagi.. dekat2 rombongan lelaki nak balik barula pulut siap.. tapi waktu tu sy takde perasaan pape pun.. hahaha, pandai2 la dorang wat keje.. janji pulut tu siap..

the HP.. 
pen berukir nama kami.. :)
cake in jar, kemeja+tie

perfume set
chocolate!!
buku untuk MBB
ni je gambar pulut dan bunga telur yang ada.. sob sob..
hantaran MBB simple je..  sume dalam kotak.. tak salahkan dia la kan.. perjalanan jauh nak sumbat dalam kereta tu kalau hias cantik2 pun tak ada jaminan  yang ia tak rosak.. nak2 kereta pulak penuh dengan penumpang..
nak hias masa dah sampai sini, haha, takde sape rajin..
me? tak kuasa den.. tak cukup tangan..  :p


Hantaran MBB kepada saya
1. Quran + sejadah
2. Buah-buahan
3. Cupcake
4. Perfume Set
5. Kain Telekung Solat
6. Cincin
7. Mas kawin
8. Kuih Muih
9. Gula-gula + manisan


gambar ni je yang ada untuk hantaran sebelah MBB.. 
hantaran untuk saya ni memang saya tak amik pot langsung.. memang serah pada dorang 100%
even semasa majlis dan selepas nya pun, masih tak hirau.. 
esoknya, baru perasan, yang tang-tang makanan sume dah lesap.. haha tanpa sempat daku menjamahnya
kecuali kuih2 tradisional + 1 kotak gula masam famous amous.. 2 kotak lagi tak dapat dikesan..
tapi sy tak marah mahupun rasa apa2.. biarlah dorang amik.. sama2 kongsi.... :)




semasa majlis bertandang pula, saya bawak dua lagi bekas hantaran..
sebab biasanya kita takkan datang dengan tangan kosong
mula2 ingat nak bagi makanan..
tapi kami datang awal lagi..
rombongan pula datang awal sehari sebelum majlis..
takut makanan rosak..
so last2 decide bagi 

1. set baju santai; tshirt+ seluar khakis
2.  set toilettries

hiasan pun simple2 je.. again; the same reason.. saya yang bawak masa balik dengan MBB..
dan tak kuasa nak pangku.. hahaha

see, bunga foam yang besar tu saya lilit2 je letak dalam bakul mengkuang.. saya suka betul bakul ni.. :)

>
>

11 comments:

WE said...

simple but nice dear...eh eh eh samalah "aku terima nikahnya" tu.. hehehe

Unknown said...

@eddany @ WE dah abis baca buku tu? sy blum baca pun lagi.. :p

Unknown said...

Orang kelate mmg xakan miss pulut semangat..walaupun lmbt siap..tetap ado..hehe

Unknown said...

@nmkhairulazlan betul2 nik

fatehamohamed said...

shizan..out of topic jap..pasal videographer tu boleh tak email teha fateha.mohamed115@gmail.com atau msg/wassap teha kat 010-2218441..heee..maceh shizannn:))

Unknown said...

@fatehamohamed done.. :)

Orked said...

haaa.. ade buku febret kite.
men from mars, women-venus tu!

tp xpenah beLI. bc Libr punye jek! hehehee

Unknown said...

@orked violet @ SYA haaa.. agak pricey kan harga nya.. kalau bukan untuk hantaran, xde nak belinya.. kedekut.. haha

loytha'san said...

eh cze.. hantaran dr syafik even dalam kotak aku suka sbb stil smart n simple. penuh2 wat serabut jekk :)

Unknown said...

@loytha'san okla kan sebab yang aku dah serabut gila ngan bunga2.. ahhaha, tapi aku suka pilihan warna silver+blue tu.. nampak elegan..

Dkna Abza said...

hijau... dari jauh lagi dah nampak :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...