LEARN from yesterday, LIVE for today & HOPE for tomorrow

February 14, 2012

Bang Ang!

Seyes taktau nak update blog dengan entri ape.. ada astro pun, astro kat umah ni cuma display je.. sebab jarang tengok.. alah kalau bukak  cite yang sama diulang tayang.. bosan! ahahah,sebab rasa days through ni macam tak ada apa yang beshh.. dengan same routine hari-hari.. i guess my life will be busy in 4 months afterwards.. *wink wink* macam yeye je kan...

Cuma harini hidup memang tunggang terbalik.. adoiiii...  macam-macam hal.. pagi2 lagi sedar yang bedak ronasutra ku hilang.. lewat pergi sekolah sebab cari menda alah tu dulu..  untuk makluman, saya memang macam tu kalau hilang benda, saya akan cari dan selagi tak jumpa, selagi tu lah akan teringat2... padahal bedak tu ada satu lagi.. tapi memang dah jadi tabiat pelik.. sekarang ni pun tengah fikir lagi mana la saya letak@pergi bedak tu.. aiyyyaaa....

Dan pagi tadi juga, besi penyankut semua baju-bajuku tumbang. patah ok! memang tak diherankan pun, sebab dah overload.. tak padan dengan muatan dan had besi tu dah.. lagipun besi sebatang je.. besi ni pun masa time duduk rumah sewa lagi, =p MBB punya sebab saya punya pun dah patah masa tu.. gara2 masalah sama, overloaded baju.. hihihi

memang patuh patah pun kan...

Mana tak overload, kain dan baju kurung sentiasa jahit dan beli.. yang lama tak berkurang pun... terbang duitku rm38.. beli besi penyangkut yang baru seperti gambar di bawah...


Memang syok lagila menggantung baju... malas nak beli almari, takut nanti pindah, banyak sangat barang.. satu lagi penyakit pelik, saya biasanya takkan tinggal barang saya, semua sekali saya akan angkut.. hehe.. ke masuk kategori kedekut nak sedekah?? takdela sampai macam tu, rasa sayang sebab barang kita jaga dengan elok... rasanya kalau simpan rumah sendiri lagi banyak guna..

Tadi pun sempena mencari bedak ronasutra, memang buat keje 3in1... pasang rak ni sekali dan bagi nafas baru pada bilik.. ubah susunatur sebab kedudukan rak baru ni tak matching dengan kedudukan yang lama... siap! memang puas hati dekorasi baru... (dekorasi la sangat kan! hakhakhak)
tapi bedak tak jumpa pun... T__T

bilik selepas di makeover, hahaha, semak dengan baju2 n tudung yang banyaaakkkk... tapi puas hati..  sebelum ni penyangkut  lama duduk tepi drawer tu.. tapi guna yang baru ni tak sesuai lak kan letak situ... 

Dahla harini banyak betul benda 'bang ang' yang saya wat.. first sekali buat silap masa jadi MC dekat Program Perkasa Menanda Kertas BM... boleh pulak nak sebut guru cemerlang, pegi sebut guru besar.. adoi, satu bilik gelak kat saya... takdela dorang gelak beriya, tapi cukup membuat saya tersipu2 malu.. aduh....

Lepas tu boleh terlupa silentkan telepon... sedangkan masa orang tengah berbengkel saya melepak dekat luar dan handbag saya tinggal dalam bilik bengkel... YA ALLAH... dan hp tu berbunyi.. pejabat pos telepon... dan-dan je kan nak bunyi.. biasa nye takde yang nak tepon sebab weekdays kan... patutla tetiba tertengok penceramah tu macam nak kuar kejap tapi bila sampai dekat pintu, pusing balik. mungkin waktu tu tepon dah stop berbunyi...  masa check tepon tu, rasa macam nak ketuk-ketuk je kepala... careless sangat sampai mengganggu majlis...

Kemudian lupa pesanan GB, supaya ambil gambar sepanjang majlis.. sebab seronok bersembang.. padan muka, ambik! huhuhu

Kemudian masa beli rak tu, singgah kedai sebelah beli topi untuk sukan esok.. perkara 'bang ang' yang sy buat adalah waktu nak terima baki.. boleh saya lupa yang saya bagi duit rm10 dan nak bagi balik duit rm 5 kepada auntie tu. sebab saya ingat saya bagi duit rm5.. topi harga rm3.50.. so dalam ingatan mestila baki rm1.50... kemudian baru tersedar ke alam nyata dan termalu dengan sendiri..

Ooohhh.. really my bad day la kan... bila ingat semua ni rasa macam nak korek tanah sorok muka dalam tu..
SERIUSS!!
>


>

2 comments:

Super Ummi said...

kadang2 dalam satu hari, banyak benda 'bodoh' yang kita tak sengaja nak buat... berturut2 benda tu jadi dalam hari yang sama.. pernah jadi jugak macam ni... hahaha

Unknown said...

haha, tu la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...