LEARN from yesterday, LIVE for today & HOPE for tomorrow

February 23, 2012

kematian tragis

Tengah sedih.. sebab tadi ma bagitau yang anak kucing mati.. tragis lak tu dia punya kematian.. jatuh dalam toilet.. sebabnya gara-gara maknya letak anak kucing tu atas bumbung.. so maybe dia nak turun, terus terjatuh dan lebih sadis masuk dalam air lubang toilet.. saya memang pencinta haiwan.. lagi-lagi kucing... kalau kucing mati sebab kena penyakit biasa la kan.. tapi bila terpikir betapa seksanya dia sebelum mati memang rasa sedih sangat... nak-nak last sekali saya tengok memang dorang baby lagi.. baru 2-3 hari lepas tanya ma, ma cakap bulu dia dah kembang... makin comel langsung tak sempat nak tengok sekarang.. dia dah mati dulu.. T____T.....

Pun takde langsung gambar dia sebagai kenangan... sabo jela...  dahla nak pelihara kucing kat sini satu kekangan.. yela kalau saya pergi kursus ke, atau tak terus balik Kelantan, taktau macam mana nak letak kucing tu.. so terpaksa la pendam hasrat nak bela kucing di rumah sewa... orang yang saya kenal sekeliling pun semua tak gemar dengan kucing... cuma sesekali balik jela dapat bermanja dengan spesies ni.. memang saya rasa satu kehilangan besar kalau kucing tak ada... nak2 yang memang jenis mudah rapat dengan saya dan aktif.. yela kucing ni pun ada tuan-tuan yang dia lebih suka.. macam saya jarang2 balik, memang kadang2 kucing takut dengan saya, lepas beberapa hari baru ok.. nak bonding tu takes time.. sebenarnya masuk ni dah kali kedua..  yang first dulu waktu tahun lepas, anak kucing tu mati kena campak dekat kera.. beberapa hari je sebelum saya balik... yang tu langsung la tak penah tengok sejak lahir, cuma dapat tengok dalam mms je.. adik hantar... yang ni sempat tengok masa cuti maulud aritu kejap.. tapi tu pun ibunya marah sampai sorok2 anak2nya.. maklumla baby lagi.. huhu.. asyik takde rezeki je nak tengok kecomelan dan keletah mereka membesar.. sedihhhhhh......T____T

macam ni la rupenya cuma kaler kelabu... oh, JIHO...

>

>

3 comments:

Super Ummi said...

shizan suka kucing rupenya... kita bukan tak suke.. tapi kita alah bulu kucing.. kat rumah mak mertua ade sekor kucing.... kadang2 kita ni penakut sikit.. haha

Super Ummi said...

Shizan, lupe nak bgtau.. nak tempah cincin tu memang ade kos upah... tapi tak ingat berapa.. sebab fizi yg simpan resit cincin tu..

Unknown said...

@Miss Sunshine huhu.. bukan suka, dah tahap fanatik.. hihi.. tak, maksud sy extra charges sebab design lain kan.. kalau upah tu tuk barang kemas memang ada kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...