LEARN from yesterday, LIVE for today & HOPE for tomorrow

February 9, 2012

bukak FB, poket rabak!

aduss.. nafsu2.. memang terbukti saya suka shopping! hoyeh3... kala gaji lambat lagi, balik rumah cuti haritu, sempat merembat tudung instant 4helai.. kemudian boleh lagi men'spend' sejumlah almost rm200 untuk shopping online sahaja.. yela sekarang zaman moden, kat FB sekarang dah jadi lubuk duit.. semua barang yang korang nak, dihujung jari je... bukak FB sekarang bukan bertujuan semata-mata tambah friends, tau perkembangan je malah dah memang jadi business networking.. aku pun mula la tak ingat dunia.. online2 je dah terpampang kat wall semua2 yang menarik perhatian... lalu tangan pun gatal la membuat pesanan dan mentransfer duit... cuma alhamdulillah la setakat ni tak penah kena tipu lagi dengan transaction online ni..  bukak FB lagi, tengok ada lagi, view lagi dan beli lagi... lagi dan lagi.. dahla time period antara gaji jan ke feb tu 5 minggu, KOPAK, RABAK, semua ada, tapi ada saya insaf?? hah, tak jugak.. langsung tak.. nak kata duit gaji banyak, terlebih, memang takla kan, gaji govt servant banyak manala sangat kan lepas tolak loan keta, sewa umah, bil2 utiliti semua.. nak2 saya memang duduk sorang, fully payment atas saya, takde kongsi2..  alamak2!! camana nak kawen ni kalau boros cenggini...  advise me please... hehehe....


in luv with animal prints macam ni.. pantang jumpa mesti beli huhuhuhu..  padan muka duit abeh!
p/s: duit saya dah abes wat shopping online, korang tolong2 la click iklan nuffnang tu yer... buleh saya wat beli jajan! hihihi   =)))

>


>

2 comments:

Super Ummi said...

hihi.. tu hobi lame.. suka sangat shopping online... tapi lepas kahwin ni, dah stop shopping offline or onlne.. banyak duit nak pakai utk masuk rumah sewa baru ni.. sekarang dah ddk sorang... huhu.

Unknown said...

tula.. masalahnya saya ni jenis yang tak sedar diri... senang lak tu termakan pujukan setan.. harap2 pasni dapat jimat cermat sikit.. tak banyak pun sikit jadila

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...