LEARN from yesterday, LIVE for today & HOPE for tomorrow

October 31, 2012

blues 12 hari bride to be

sekitar 2minggu dekat nak kawin ni, hati jadi sangat sensitip..
benda yang kecik + gurauan pun leh jadi pergaduhan..
adakah ni sindrom pra perkahwinan??
korang2 yang  bakal berkahwin dalam masa terdekat ni mengalami situasi yang samakah??
ke sy je yang terlebih2??
huhuhu

12 hari lagi nak kawin, ada 2 benda berlaku..
1st, veil haritu [SINI] yang dicanang2 nak dipakai
akhirnya langsung tak matching kaler dengan baju..
hukhuk.. 
veil tu kaler off white dan baju itu kaler putih bersih..
kalau pakai nampak cam veil tu lusuh, macam satu baju baru pakai dengan kain yang direndam klorok lama, so warna nya kekuningan..
so how???
ottoke??

pasal pengapit, dah appoint adik dan bf dia.. sebab senang, lagipun bukan nak guna lama pun..
tapi tadi baru je dapat call dari ma,
bagitau yang bf adik dah dapat kerja..
dan minggu depan lapor diri.. mustahil la kan baru keje nak cuti dah kan..
so 2nd prob, pengapit sudah tiada..

disebabkan saya frust, saya telah membedal kfc zinger double down dan seterusnya merosakkan diet.. huhuhuhu.. 


sekian.. laporan 12 hari lagi nak kawenn.. T___T


>
>

28 comments:

Orcixara said...

ehehe...yumm,sedapnye! kte pun klu stress, mmg makan jela solution nye. dear, jgn stress2 sgt k, insyaAllah, ada penyelesaiannye.. :)smile,ok!

Unknown said...

@Orcixara heaven gila makan.. tapi hancur diet tak makan nasi

Diyana said...

wahaha
nak dekat2 ni laa taching lebih kan... (T_T)

:sour n sweet: said...

tu la...apsal ek kak?
tgh gaduh gak..huhu T__T

Unknown said...

@Diyana yer, mmg mudah sangat terasa hati.. diyana pun sama?

Unknown said...

@:sour n sweet: ntahla aiman.. sensitif kan?? alahai, rasa cam hati tu rapuh serapuhnya

cik chinta said...

xpe. xd rosk diet tu..hihi

cik mah said...

Ala ciannyer...last minute dugaan makin hebat ek..cian kat awak...l

Unknown said...

@cik mah T__T.. tula cikmah.. dugaan sentiasa ada.. sabar jela banyak2

Unknown said...

@cik chinta haha, balik raya haji haritu dah balun nasik banyak2.. rosak2

loytha'san said...

Cze.... Tabah tau..jgn rapuh cm biskut kering.. cuak jugak bila tau pengapit tiba2 xdpt attend kn. Waa... Moga Dapat pengganti cepat! Pasal veil tu better ko g kedai bwk bju nikah carik yg same colour.. gulatis byk pilihan yg.. aritu ak tgk byk Sgt pure white off white n sewaktu dgnnya... Klu ko dekat sni nk aku carikkn pun bole..:)

Unknown said...

@loytha'san yang dah siap ke loy? bape range harga dia eh?? sweetnya ko nak tlg carikan.. hekhekhek... xdela weh, cuma rasa tension.. hati rapuh tu kejap tadi je.. hiperbola kejap.. melebih2 keadaan.. :)

Unknown said...

memang yunk! jijah dulu camtu la... seminggu nak kawen kereta pula tayar pecah... pengapit pula baru nak cari 2hari sebelum kawen tu..tangkap muat je pengapit tau..huhuhu sabar k..memang banyak dugaannya...

Unknown said...

@azizah :) masing2 ada dugaan masing2 kan.. haha, nak senang, tak pakai pengapit la.. hihi.. :)

loytha'san said...

Memang dia ADA jual veil/selendang yg siap. Byk Sgt jenis putih. Jenis kain chiffon beaded. Lembut n cantik! Seswaiii utk ko muka cantik pakai selendang. :) range price dlm rm150 n above. Murah lagi pun ADA rsenye cuma haritu aku tahu Sbb die tunjuk utk match kn ngan kain nikah.. aku bole tlg carik tp cmne nk dpt cth Warna ko n nak pas nnt gane..ko nak mai cni xde Hal yg..:)

Unknown said...

@loytha'san haha, semput weh aku nak pi kat ko.. kalaula masa still sebulan, aku redah jugak.. kat sana mesti banyak choice lagi kan.. sabtu ni aku kursus.. khamis aku dah balik klntan.. yeay!! aku rasa dah dapat agak yang mana sebab aku pernah tgk kat gulatis alor setar.. betul dah range harga ko ckp tu... takpe2, nanti aku pi survey kat gulatis KB..

Syu, Syuhada said...

sama la tgh mood tak betul ;(
pasal pengapit laki gak..

loytha'san said...

haa...lagi senang klu tempat ko pun ade. aku pulak risau caihh.. hahahha.. gudluck taw! lagi 12 hari aku dengar pulak gugup! agagaagagaga.. :P

klu xjumpe pakai serkup itam tu jek.hihi

Unknown said...

@ciksusu kenapa cik susu?

Unknown said...

@loytha'san hahaha, gugup sangat, veil tarak, pengapit tarak maka gugup pun tarak.. amboii ko... aku pakai, nanti ko kawin, ko pakai jugak.. okeh?? hahhaha

Diyana said...

saya xde lah sgt..
sbb BS saya sendiri dh igt kan masing2 utk behave.... hehe

fatehamohamed said...

wahhh...sabar syyggg..sabarr..jgn on bridezillia..hahaha..takpee..selesai kan slow3 k:))

Amalina Ali said...

Petua yang sangat bijak. Stress & kepsi. Memang best! ;)

Unknown said...

hurm ..mybe sindrom pra kawen kot..
sama je ape yg kite rsa juga,..
gurau2 pn jdi gado.. ade je x kene..
tp ape pun, kamoo fokus je pd wedding..

Unknown said...

@Diyana hehe, MBB pun cakap kenapa sy ovesensitif skang.. dia pun perasan. sib baik la dia banyak bertolak ansur

Unknown said...

@fatehamohamed hahhaa, kalu jadi bridezilla tu takde yang melayan pun teha.. :)

Unknown said...

@Amalina Ali agree!! lupakan diet sebentar pastu menyesal. haha

Unknown said...

@bintanghati betul2.. stress pun benda tetap kena sttle.. stress boleh cuma jangan hanyut je.. normal la kan.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...