LEARN from yesterday, LIVE for today & HOPE for tomorrow

April 4, 2011

am i the WRONG one??? part 1

let me story the first situation
situasi pertama
.
..
..
hari khamis aritu PPD ade wat rush kat skolah berkaitan LINUS opkos la sbb yang numerasinya tak settle.. aku terpinga-pinga bila dihentam dan diasak dengan soalan berkaitan semua fail dan sewaktu dengannya..hahaha, taktau nak describe perasaan camana masa tu sebab aku memang taktau pape berkaitan LINUS NUMERASI tu... sebab memang takde makluman dari cikgu sepatutnya.. a bit disappointed la that point.. sebab aku di marah dan dipersoalkan tentang keje yang aku taktau... nampak macam aku digambarkan sebagai guru baru yang tunggu disuruh buat kerja dan tiada inisiatif..  kuar la sume pasal nkra, agenda kerajaan, billion-billion ringgit, blablablabla...hello..., ko cakap apa pon. memang aku memang taktau apa yang perlu dibuat selagi tak ada orang  maklumkan...aku redha aje kalau di marah untuk kerja yang aku tau tapi aku tak buat.. tapi situasi ni membuatkan aku helpless, nak bela diri pon tak boleh, nanti kan macam menyalahkan cikgu lain.. aku tak mau la sampai tahap tu. tapi takpela.. benda dah jadi..cuma agak bengang ngan orang PPD tu, sebab tak consider aku sebagai orang baru.. macamla aku kat skolah tu mengajar matematik sahaja.. 6 subjek tu... nak je aku balas balik, tapi bila pikir-pikir karang glamer pulak nama aku naik PPD... balik nya orang PPD tu, trus aku g wat ujian saringan tu.. esoknya sambung lagi wat tuk keseluruhan sume murid tahun dua, seb baik 6 orang je, bahagi dua ngan cikgu tu, dapat 3 orang je, kalau tak, mau tercirit aku.... banyak tu item nak diuji...
huhuhu, at the end of the day, i gain a new experience(err??) in a bit bitter way... but still... long journey to go through.. sigh...

benda alah yang menyebabkan aku di fire...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...