LEARN from yesterday, LIVE for today & HOPE for tomorrow

April 26, 2011

Busuk hati


semalam hari yang agak gembira namun saat malam menjelma, mood dispoilkan oleh seseorang makhluk... Hangin betul aku.. ingatkan dah lepas zaman study, takde dahla kisah zaman belajar... tapi hati manusia ni lain-lain... kisahnya bermula dengan aku buat post dalam grup kelas dekat FB.. grup tu closed, hanya yang jadik member sahaja yang buleh tahu apa yang dibincangkan dalam tu...  isi post  tu berbunyik "grup ni tak aktif dah....jomla hidupkan grup ni balik... aku tgk **** meriah jugak grup dorang... siap isu2 rahsia sume dorang bincang dalam tu..."
kemudian, yang menjadi isu, bila ada rakan sekelas aku tanya macamana aku tau, so aku cakap yang member aku sorang lagi tunjukkan.. dan dengan ayat bergurau, aku cakap maybe dorang ngumpat budak kelas aku.. itu aje... aku pon taktau la ape salahnya pada post itu, sampai, ada sorang member kelas sebelah tu, yang kapel dengan budak kelas aku, guna FB pasangan dia kemudian melihat post tu... apa lagi, kemudian, dia bukak post dekat grup kelas dia, cakap aku mengata diorang mengumpat budak kelas aku.. dan bagi imej macam member aku tak buleh dipercayai sebab tunjukkan aku grup kelas diorang... HELLO....
ko tu dahla ceroboh masuk grup kitaorang guna Fb pasangan ko, 
pastu buruk-burukkan aku ngan member aku lak
siap ada nasik tambah lagi....
yang nasik tambah tu yang aku nak marah tu...
cakap macam aku tuduh-tuduh korang ngumpat..
tengok bahasa la weh...
aku post dalam bahasa yang kelas aku anggap benda tu gurauan.. kalau kelas ko, mungkin lain cara, lain gaya, jadi disebabkan ko menceroboh masuk, so senang-senang je ko baca dari perspektif ko, kemudian terjemah ikut suka kepala otak ko...
bila member aku mintak bukti, apasal ko diam?
sebab ko rasa ko salah, sebab tu ko delete balik post tu?
macam tu??
ko tak pikir yang perbuatan ko ceroboh grup kitaorang tu lagi teruk dari aku yang setakat member aku tunjukkan satu post je... ko siap leh godek2 sume post... kalau setakat FB tu tak kisahla.. lantakla

kalau nak cakap salah aku, mungkin dari segi nahu bahasa yang aku tulis tu je kot salah... tapi, bukan 100% salah, sebab aku post dalam environment yang mana bahasa tu memang diterima... mungkin nak dijadikan cerita la kot.. sebab malam sebelumnya admin grup tu approve kan pasangan dia tu... so dia pun ambil kesempatan dari situ.... sebelum ni admin tak approve sapa2 yang ada account bersama sebab takut benda ni jadik macam ni la.... sebab kitaorang sebenarnya pemikiran dan gaya pergaulan yang berbeza... 

tu jela yang mampu aku cakap sambil hati membengkak..

kadang-kadang bersyukur sangat dapat habiskan study.. kenapa?? sebab dekat tempat aku study dulu ramai orang macam ni la.. backstabber, stalker dan sewaktu dengannya.... sighhh.....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...