LEARN from yesterday, LIVE for today & HOPE for tomorrow

April 18, 2011

-cukuplah sekali-

penah tak jumpa orang yang teramatkan pentingkan diri sendiri??
sampai tahap yang memang korang tak buleh bayangkan...
aku pernah....
penah tak jumpa orang yang sangat2 malas?
sampai tahap yang memang buat kita geram gila2...
aku pernah...
penah jumpa orang yang kedekut tahap gaban?
sampai setiap sen yang berkait dengan dia akan dikira dan diingatnya
aku pun pernah
penah jumpa orang yang suka menipu?
sampai kadang-kadang benda terang lagi nyata pon nak dibohong jugak..
aku pernah
rembat barang dan mengaku dia punya?
aku pon pernah..

hmmmm, camana agaknya kalau sume sifat-sifat di atas ada kat dalam diri seseorang... diulangi... seorang ok.. bukan individu berbeza.. perempuan lak tu... dalan berkawan, banyak menyedarkan aku banyak2 jenis manusia.. tak semua sesuai dijadikan teman, lebih lagi teman baik... the rest cukup jadi sekadar kawan sahaja... contoh terdekat adalah individu di atas ni..pengalaman almost 3 tahun mmg sangat cukup perit nak dilalui dan kalau boleh taknak ada kawan macamtu... better jumpa kawan baru laa.. rasanya setakat ni tak pernah lagi jumpa perempuan perangai complete package macam tu...

i know to err is human.. mana ada manusia sempurna kan.. tapi kalau tengok kepada sikap diatas, rasanya tak boleh nak hujah tentang manusia tak sempurna... rasanya memang individu tu yang ada masalah...
sebagai kawan, penah juga tegur2 sikap dan perangai dia kan.. tapi rasanya sebab die dah lama berperangai macam tu.. so memang tak dapat ubah kot... benda ni  ramai jugak yang perasaan, bila lama-lama tak tahan, last-last aku amik keputusan untuk  jauhkan diri aje.. kadang-kadang sakit hati jugak dipergunakan...
yela.. depan semua orang pijak semut pon tak mati.. cakap lembut gigi dari lidah.. kalau nak ikutkan memang imej individu tu lagi baik dari imej aku...

tapi takpela.. yang penting aku tak hipokrit dan bermuka-muka kan... biar tak ramai kawan yang penting kita ada kawan yang betul2 sahabat  =)

my bestfren.. lebih 10 tahun kenal..dari form 1 lagi... hihi tak caya tanya dia, sama tak perangai aku dari dulu sampai sekarang ni.. =)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...