LEARN from yesterday, LIVE for today & HOPE for tomorrow

April 15, 2011

Mampukah Aku??

Arini ada majlis persaraan GB..
bukan actual date.. tapi kami sambut awal...
kecian kat GB.. sebab majlis kecil-kecila aje.. maklumla sekolah kecik...
suasana agak hiba n menyedihkan... sebab GB nangis..
especially saat bersalaman dan berpelukan dengan murid, guru staff dan orang kampung... 
ramai orang kampung bawak adiah even sekadar kerepek pisang..



cikgu-cikgu pun ramai yang merah2 mata.. me? huhuhu, berjaya mencover line...
sebenarnya dah bergenang-genang juga.. tapi malula plak kan..aku orang baru, aku plak yang lebih2 =p



part yang best, aku pon diraikan juga dalam majlis tu... =)
sebab?
hehe, sape2 yang sambut besday bulan 4 ada acara potong kek.. hihihi.. faymes jap.. 





acara kami pun ada tahlil sikit2.. meriah.. makan pun sedappp(part paling best)



majlis sebegini sebenarnya secara halus mengingatkan aku, mampu ke nak jadi cam GB aku tu..
berkhidmat 33 tahun.. dengan semangat yang tebal la tu sebab buleh nangis-nangis bila ari last..
kadang-kadang terfikir.. mampu ke aku jadik cikgu yang sebenar cikgu-buleh mendidik murid sebaik mungkin.... dalam zaman sekarang ni.. cabaran dia mak oii.. masyarakat tunggu cikgu wat silap aje..... 


geng bergosip nih 


ntahla.. sekarang aku taknak pikir jauh-jauh.. aku cuma nak jalankan kewajipan dan tanggungjawab aku sehabis baik.. bak kata seorang cikgu.. insyaALLAH, kalau kita ajar anak orang dengan baik, dengan betul... anak kita nanti pun, orang lain (cikgu) akan wat macam tu jugak.. ada berkatnya.. amin....


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...